Hähnel D7000

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our use of cookies. More details

• Hejsan alla.

Köpte i Torsdags ett Hähnel grepp till min D7000.

Har precis fått skicka det till Partille för felsökning.

Dem kommer skicka mig ett nytt grepp senast Onsdag denna vecka så bör landa hos mig på Fredag eller Måndag.

Köpte greppet av den enkla anledning att det var det billigaste jag hittade. (Handlar ej på Tradera. Ebay etc)

Min första tanke om greppet var att det kändes ganska plastigt och halv instabilt. Väl monterad på kameran så var det fortfarande plastigt men ack så stabilt. Ett riktigt skönt grepp att hålla i när man har händer stora som traktor däck.

Lyckades knäppa 16 bilder med det greppet och sedan var det "err" i min display.

Jag är inte den som som ger folk/företag 1 chans utan dem får gärna skicka ett nytt igen för att utvärderas. Fungerar inte det nya så kommer jag lämna tillbaka det och skaffa Nikons egna längre fram.

Dock ska dem ha ett stort + för fjärren dem skickar med. Fungerar 52 gånger bättre än min Nikon Ml-l3. Bra räckvidd och man kan klicka av en bild från ca 12 meter från kameran. Framifrån, bakifrån eller sidorna. Inga som helst problem. Kommer uppdatera denna tråd när jag fått hem mitt nya grepp.

Så sammanfattat blir det

+ Ligger kanon i handen.

+ Inte reversibla rattar som många andra skrivit.

+ Kanon bra grepp med någon gummi beläggning.

+ Fjärrkontrollen är helt suverän.

+ Plats för både Nikons egna batteri eller 6 aa batterier

- Mer eller mindre doa (dead on arrival)

- Plastigt

Så anser jag vara den rätta bedömningen gällande greppet.
    • Då kör vi uppdateringen av denna tråd.

Fick idag hem mitt nya grepp. Lika stabilt var detta greppet.

Jag skickade in det måndagen den 25/6 och fick hämta ut mitt nya idag 2/7.

Jag skickade in mitt originalkvitto och glömde även ta bort den lilla gummi biten som täcker kontakten för batterigreppet på kameran. Allt var med i paketet som kom idag.

Det nya greppet fungerar ännu riktigt bra och jag har tagit runt 60 bilder med det bara idag. Inga felmeddelanden i kameran och den startar som den ska.

För dryga 1000 lappen så är jag grymt nöjd med detta greppet. Visst hade varit skoj att ha Nikons egna original men som sagt kostar lite mera.

Så nu blir det

+ Ligger kanon i handen.

+ Inte reversibla rattar som många andra skrivit.

+ Kanon bra grepp med någon gummi beläggning.

+ Fjärrkontrollen är helt suverän.

+ Plats för både Nikons egna batteri eller 6 aa batterier

- Plastigt